torsdag 23 mars 2017

Sökes: kran.

Tredje delen: Det stora lugnet.
Sista spiken är slagen. Duschen är testad. Handdukstorken är varm, toastolen är i bruk. Kranen till tvättstället är förstås inte på plats idag heller, vem vem bryr sig? Renovering är normaltillstånd.

Jag är väldigt nöjd med resultatet. Med de gröna handdukarna på plats blir vårt nya badrum ett toppenrum. Maken går lite längre. Där jag ser go dusch och extra utrymme för...grejer...så ser han - spa! Jajjemen, spakänla är det närmaste han kan beskriva det hela. Nu ska ju inte jag vara en dumbom, men "spa" involverar ju möjligtvis lite mer av massage och heta oljor. Maken är förvisso första massör här hemma när jag gnäller över stela muskler och vi har doftpinnar från Rituals på hyllan, men ändå. Jag håller mig nog till att vara väldigt nöjd med just ett badrum. Inväntar kranen och sen ska jag ju jubla! Maken ropade just, att om jag vill honom något närmaste stunden så är han på spa. Okej. Alla glada. Och alldeles strax kan vi tvätta händerna efter toabesöket också. Bara en sån sak.

Slut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar