onsdag 26 juli 2017

MC Slowriders och andra möten

Den yngsta i gänget vägrade helt enkelt ta av sig nattlinnet idag. Hon kompletterade med guldskor och var sen helt enkelt redo för dagens resa mot Dalarna. Vi andra åt frukost, packade bilen och jag satte mig bakom ratten - så ovanligt att barnen blev tysta av häpnad. Gött!

Jag körde de första 10 milen och konstigt nog var alla idioter samtidigt ute på vägarna. Hundra (100) procent av alla finnar (!) på vägarna (en) (1) var ooooootroligt långsamma. Husbilen med texten "Travel Master" baktill, borde ändrat texten till typ "Travel Beginner" - jag var redo för ett rejält snack med gubben med sjömansmössan bakom ratten, men tyvärr försvann de i sväng. Jag hann bara ge hans profil en släng av min Jag är inte alls nöjd-blick... Jag hann också uppfinna en del mindre smickrande ord för de bilister som verkar tro att vänsterfilen är ett vilohem.

Strax efter stannade vi och hade picknick. Innan jag hann reagera hade maken smackat i sig en av "barnmackorna". Mörka humörmoln hotade i ett slag vår så väl förberedda matsäckspaus längs motorvägen i Dalsland. Men ett par varmkorvar extra räddade oss. Allt frid o fröjd bland bajamajor, ägg och vindruvor.


Maken tog av någon anledning sedan över ratten. Tydligen började alla andra bete sig betydligt mer normalt så det flöt på. I Säffle körde bonden med gödsel på flaket undan så vi kom förbi och i Malung körde maken om en motorcykel! Möjligen att denne knutte var medlem i MC Slowriders, men ändå! Succé!

Strax efter 17 rullade vi upp längs diken fyllda av vackra lupiner längs stugan. En av oss fortfarande i nattlinne.


Bubbel och brasa - båda självklara i fjällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar