tisdag 17 januari 2017

Terrorist, javisst...

Skolan har startat, jobbet flyter på, vi har klarat av första omgången feber och hosta och januari är redan halvvägs! Så därmed, dags för semester för den här mamman. En gång är ingen gång och två gånger är en gång-gång som nån sa på gymnasiet. Således drar jag och mina fina bästisvänner till New York imorgon!

Allt är packat och genomtänkt, så läget borde således vara under kontroll - så här 12 timmar innan avresa. Men medan mina två reskamrater har glidit igenom incheckningsprocessen digitalt, så har jag stött på patrull. Jag är av någon anledning uttagen i någonslags slumpmässig (?) extra säkerhetskontroll av flygbolaget. Jag måste därmed genomgå en särskild scanning manuellt på flygplatsen. Jag måste checka in vid disk och ha biljetter och Esta-ansökan redo att visa upp i pappersform. Eeeeh??? Hej nine-eleven all over again?!

Tydligen gäller detta framförallt på flyget från London till New York. Helst vill man nu att jag ska checka in i London, vilket jag har försökt hävda att det kan bli svårt att hinna med på 50 minuters mellanlandning. Det kan Trump (allt är hans fel) och hans gelikar stoppa upp nånstans (nä, jag vet att han inte tillträtt än, men det är säkert hans fel ändå.)

Sen är ju frågan varför just jag? rätt så relevant här. Slumpen eller ej, men det är inte första gången jag fastnar i kontroller. Uppenbarligen har jag ett misstänkt utseende. Eller så är det mitt namn, Tell. Har någon streetsmart säkerhetsklassade amerikan i någon väl dold korridor googlat, så kan de ju ha hittat inte bara vår YouTube-kanal, utan också min namne Wilhelm Tell. En skjutgalen pilbågefantast som utsatte sin egen son för ett äppleexperiment! Kan bli Guantanamo express på den om jag har otur.

Jag är ju ändå rätt snäll och ordentlig. Lämnar alltid in skolans lovansökningar i tid. Ställer tillbaka kundvagnar där de ska vara. Tar alltid bara en gång vid provsmakningsdiskar och minns nästan alla födelsedagar på alla mina vänners barn! I ordningsföljd! Jag hoppas att detta tas i beaktande när säkerhetsfolket ska försöka bestämma sig för om jag talar sanning när jag säger att jag ska äta mig igenom New York, shoppa på rea samt inte äger en pilbåge. Vi får se.

Avskaft nagellack - guilty!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar