onsdag 5 oktober 2016

Dags att kliva upp

Höstens första förkylningsoffer här
hemma blev helt otippat alltså jag. Men det vänder nu. Jag har solklara bevis. Nysningarna har avtagit i styrka (vilket förr grannarna lika tacksamma för, som maken som sover bredvid mig) och rösten börjar tack och lov återfå sin forna spetsighet (hehe).

Men främsta skälet till att jag nu är på väg upp igen, kom när jag nyas googlade på "hur man gör en egen drömfångare". Alltså...vaaaaa? För några timmar sedan uppdaterade jag samtliga elektroniska Apple-produkter här hemma. Och nyss beställde jag nästan en rosa saccosäck på nätet. Ni fattar. Det är kan inte få fortsätta!!!

Möjligen har jag också sett ungefär lika risig som jag känt mig de här dagarna. Eller så har jag bara klagat högljutt. Båda barnen kom oberoende av varandra in och frågade förut om jag skulle bli frisk nånsin igen. Så. Nu kliver jag upp. Jag utmanar bacillerna på en duell. I dess ringhörna är priset jag kan få betala, en lunginflammation. I den andra finns en rosa saccosäck med fri frakt inom Sverige och en bonus i form av illgröna morgontofflor med Martin och Martinus på. Jag vet inte vilket som är värst.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar