lördag 15 februari 2014

Min egen Ture Sventon

Storslaget firande hos småbarnsfamiljen igår på alla hjärtans dag! Vanor är till för att brytas, men det blev fredagstacos igår igen. Maken brukar stå för stekandet och kryddandet. Igår skulle jag fixa middag. Det blev väl...ätbart. Sexåringens fråga om varför köttfärsen var mörk o klumpig låtsades jag inte höra.

Maken hade svettats i blomstersaffären, men hade vunnit slaget och kommit över röda rosor. Som traditionen bjuder, som han sa.

Näst efter barnen (och mig, hoppas jag) på makens bästa-lista i livet, står semlor. Således var valet lätt när det gällde present till honom. Han hade ett par fluffiga väldigt köpta stycken semlor som väntade på honom i kylen.

Ett par trisslotter (utan vinst) på det, och maken konstaterade nöjd (med halvbränd tacos i magen) att det här måste betyda tur i kärlek. Det kanske det gör. Det, eller att semlan var väldigt god.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar