torsdag 26 september 2013

Fruktbröllop

Båda låg kvar när klockan ringde. Alldeles för sent stapplade vi upp, påhejade av en alldeles för pigg dotter och trött men kramgo dito modell mindre. Krockade i badrummet, psykologiskt blodvite uppstod då båda dök på tandkrämstuben samtidigt. Några morranden om ett kallt hus. Svar i samma tonläge om för låg kunskap hos en av oss om hur värmen fungerar. Påklädning av barn som vill gå i nattlinne till dagis, och påminnelse till skolbarnet om att ta med en frukt.

En snabb puss i dörren och löfte om att höras senare.

Klockan visar 7.02 när jag sitter på bussen. En halvtimme senare tar jag en klunk av mitt morgonkaffe och tittar på telefonen. Upptäcker dagens datum, 26 september. Det ringer en klocka. Vi har ju bröllopsdag! En googling senare är året fastställd till fruktbröllop.

Grattis älskling till en fru med utmärkt morgonhumör och nödvändig kunskap om element! Samt friska tänder.




2009.


Nu tar vi en banan.

2 kommentarer:

  1. Tänka sig fruktbröllop! Jag ska fira mitt bröllop på nyårsafton!

    SvaraRadera
  2. Nyårsbröllop låter ju jöttemysigt!

    SvaraRadera