tisdag 23 september 2014

Mamma på vift

En vanlig tisdag är jag så gott som zombie-klubbad vid 21-snåret. Energin räcker oftast bara till att samla ihop tankar, saker och sig själv inför morgondagen. Men ibland så..!

Idag har jag pratat fredspolitik, barn, integration och mode i en salig blandning i lyxig hotellmiljö. Knutit nya kontakter med kloka, fantastiska kvinnor med helt olika erfarenheter och liv. Inspirationen och energin kom på köpet.

Jag var dock lite orolig innan kvällen började. Som sagt, vardagskvällar brukar vanligtvis bestå av låg tankeverksamhet och högt mått av slappa muskler. Utan middagsplan seglade jag in på McDonalds vid femsnåret för att inte trilla av barstolen av hunger. Grundad med ostburgare kunde jag sedan le glatt mellan små fina snittar utan att känna blodsockret sjunka i takt med att timmarna gick. Laxsnittar och bubbel i all ära, men det göder inte en småbarnsmamma som varit vaken sen 06 och jobbat åtta timmar.

Timmarna susade förbi i en faslig fart med modevisning, mingel och som grädde på moset, och tårta på laxen eller vad det nu heter, så var Abbas stjärndesigner Owe Sandström på plats och visade kreation efter kreation i god blandning med anekdoter om ABBAs framgångssaga.

För mig är ABBA kärlek och familj. Det var inte så att vi alltid lyssnade på ABBA när jag växte upp, men känslan av ABBA fanns ändå alltid med. Jag föddes tre år efter att Waterloo blev en hit, men ändå får jag nästan gåshud när den spelas med inlevelse. Idag var det Johan Stengård, en av originalmusikerna i ABBA, som framförde The Winner takes it all, Thank you for the music och många fler, på saxofon. Armkrull kan jag lova!

Nu är klockan snart 22 och visst är jag lite småtrött. Men också peppad med massa god energi efter en kväll med många häftiga möten, gapskratt och strategiska diskussioner för att ta över världen. Eller ja, det sista var kanske att överdriva. Det tar vi nästa tisdag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar