tisdag 3 mars 2015

Resten av dagen

Vi tog oss ut till Hönö, för en sen lunch, på min födelsedag. Vädret signalerade mer april än sista februari, när vi tog plats i solen på, den förvisso inglasade, verandan på caféet ett stenkast från havet.

Fyraåringen tog sin uppgift som busig lillasyster på allvar, trots avsaknad av konkurrens från storasyster (som var på egna äventyr). Med munnen full av pannkaka satt hon dock stilla en stund och vi kunde få i oss både mat och kaffe
och semla för vissa, innan hon begärde, och fick, vår fulla uppmärksamhet igen. Glad i hågen frågade hon om vi kunde leka jage på bryggan. Begäran avslogs.

Istället tog vi en tur till Hönö Klåva, ett litet handelsmecka. Nu hade vi dessutom turen (eller oturen, beroende på vem du frågar av oss), att hamna mitt i rea! Medan jag och fyraåringen kikade in och ur affärer, krypkörde maken på gatan utanför. Det störde ju inte mig, men vilken betraktare som helst hade möjligtvis kunnat förväxla honom med en stalker av det mer sofistikerade slaget.

Innan vi åkte till färjan, stannar jag upp och tog ett djupt andetag. Det kändes som att fylla lungorna med liv och kraft. Vårluft, hav och födelsedag. 39 - här kommer jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar