fredag 2 oktober 2015

Pool-tajm!

Efter en vecka med badande varje dag på Mallis, har vi nu varit hemma en vecka. Idag gjorde vi dock comeback i poolen. Det var dags för simlektion för femåringen. Sjuåringen och jag hängde med ner i bassängen för lite simning.

Femåringen, som innan Mallis fick i simläxa att lära sig doppa huvudet, var sjukt taggad att visa att hon tagit sitt uppdrag på största allvar. Hon övade ju ungefär varje vaken sekund på Mallis så dagens uppvisningshopp från kanten var en baggis.

Medan hon övade snitsen på simtagen, tävlade jag och sjuåringen i vem som kunde simma snabbast. Jag vann och gladdes oerhört. Enda gången jag nånsin kommer vinna en simtävling, hehe. Men sjuåringen kämpade väl och var mig hack i häl, så verkligen tur att jag vann idag. Kan varit sista gången.

Femåringen anslöt till oss efter avslutad lektion. Sjuåringen ville visa mig, sin morfar (som stod på land) och sin lillasyster att hon kunde dyka från kanten och simma tre simtag under vattnet. Snyggt tog hon avstamp och försvann under ytan, för att komma upp nån meter längre bort. Innan jag hann reagera hörde jag femåringen säga "jahaja, då dyker vi" och hoppat efter. Problemet är bara att hon inte kan simma än. Blubbblubbblubb... Jag fick plocka upp en spottande och fräsande, men glad och stolt, unge halvvägs till botten.

-Jag kunde!
-Hmmm, absolut.

Sen avslutade vi badet, tog över duschrummet och åt sen glass i caféet. Rätt likt förra veckans semester, förutom något lägre utetemperatur och avsaknad av solvarm utedusch.


Mallis








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar