onsdag 21 januari 2015

Bio-tajm

Jag skulle inte vilja påstå att det på något sätt gick åt skogen. Absolut inte. Planen var att vi skulle gå på bio. Och det gjorde vi, så full pott.

Möjligtvis att vi skulle kunna slipa på detaljerna lite. Maken och jag skulle till exempel kunna stämma av så att ingen av oss JAG behöver släpa bilstolar i snöslask över mörka parkeringsplatser i tidsnöd.

Jag hade också kunnat inse misstaget i att förse tre överpeppade barn (ett extra för dagen) med stora askar popcorn innan filmen börjat. Diskret försökte jag städa med ena foten, medan jag höll koll på öppnade Cola-flaskor, jackor och livsviktiga 3D-glasögon.



Nåväl. Till slut släcktes det i salongen, och två av tre jublade. Den tredje blev uppenbart överraskad av det plötsliga mörkret och utbrast högt "Men lägg av för fan, tänd!" Spridda skratt i salongen påverkade inte min instinkt att se lika förvånad ut och se mig omkring. VEMS är barnet som svär..!? Usch.

Filmen, Big Hero 6, uppskattades av samtliga. Lite sorglig, lite läskig men framförallt väldigt rolig. Väl värd eftermiddagsstress, popcornsmassaker samt andra barns högljudda fruktansvärda språk...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar