fredag 16 januari 2015

Fredagsråm?

Full pott på läggningen av fyraåringen idag. Efter två maratonläggningar i veckan var vi rätt trötta på att läsa sagor, sjunga och låtsas sova, både maken och jag. Maken har dock haft större framgång än mig. Han läser Frost-boken på bred göteborgska, med omnämingar av Kålle, hamnen och Aaaaarendal. Ingen kan ju konkurrera med det. Speciellt inte hos en fyraåringen som fortfarande refererar till sig själv som Lelle-bagar'n.

Men idag somnade hon relativt snabbt. Det var tur. Maken och jag skulle nämligen ägna oss åt romantik. En av mina arbetskamrater berättade att han dansat runt med sin flickvän imorse hemma och ikväll skulle de gå på dejt. Alltså. Ni fattar ju. Hör man nåt sånt så måste man ju bli avundsjuk och natuligtvis delge sin make att nu ska det romantiseras!

Maken kunde möjligtvis varit liiiite mer entusiastisk. Han såg på mig och frågade på extra bred göteborgska vad jag menade med "rååååmantik"...!?

Båda barnen sover och alla måsten är uppskjutna till morgondagen. Än så länge har dock ingen av oss lyft den andra i någon spontandans. Tur är väl det, vi vill inte vakna med ryggskott, någon av oss. Ett glas vin och en chokladbit till gammel-TV är kanske inte godkänt på skalan. Men det är tyst, lugnt och avslappnat. Det är inte fy skam för det här huset.

Rååååmantik... Vissa somnar ju av göteborgska.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar