tisdag 17 november 2015

Dr Google

Den här texten kunde också haft rubriken "Godmorgon lördag!". Jag gick och la mig i fredagskväll och sov hela natten. Sen dess har jag ju inte stigit upp. Febern är i det närmaste borta nu, även om kroppsvärken kvarstår. Men jag börjar bli uttråkad och det är väl det bästa måttet på att tillfrisknandet har börjat.

Jag har dock inte sovit konstant i tre dygn. Tack o lov för alla poddar som finns, när en bok känns för tung och huvudet känns för tungt för en film. Jag har lyssnat på allt från enkla poddar som Veckans bläcka och Blankens/Swanberg till P1- och P3-dokumentär. I söndags eftermiddag orkade jag läsa igen och då slukade jag boken "Istvilling" på några timmar. Läskig men lättläst! Sen gick det utför och idag fann jag mig klickandes runt på kvällstidningslänkar med rubriker som Är det här Tom & Jerry på riktigt" och "Den kända bajsbilen - nu är den spårlöst borta".

Ett annat bottennapp som jag ägnat mig åt när jag orkat, är att googla mina symtom. Det är ju sällan en bra ide', om man inte önskar sig dödsångest. Vet ni hur många olika sjukdomar som finns på träfflistan om sökorden är "halsont, feber, värk i kroppen"? Det vet inte jag heller exakt, men bland de femtio första fanns otrevligheter som MS, borrelia, hjärnhinneinflammation och - taadaa - cancer. Bland bubblarna fanns också den otippade hjärtinfarkten (kan hos kvinnor tydligen ge halsont som symtom) och ungdomssjukan körtelfeber (känd som kyssarsjukan, kunde blivit kris i äktenskapet om inte maken också drabbas inom kort från nu...).

Jag har ju själv satt diagnosen influensa, men jag tvivlar på att någon läkare med femton minuters akutbesökstid skulle kunna göra en grundligare research är vad Dr Google och jag har gjort. Så, jag är ju inte på benen än. Jag är matt och fortfarande beroende av glass, te och halstabletter. Men imorgon kanske jag faktiskt stiger upp på riktigt. Det är ju ändå lördag.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar