söndag 8 november 2015

Fars dag!

Åttaåringen bredde sina favoritmackor till sin far imorse, Hönökaka med leverpastej och inlagd gurka. På frukostbordet stod också de ljuslyktor hon gjort i lera på fritids och en svensk flagga. Jag bad dem väcka sin far lite lugnt och tyst och överräcka sina teckningar. Möjligen att de upplevde sig som tystlåtna, men i så fall är hesa Fredrik på måndagarna också en viskning. Den firade pappan vaknade därmed av två tjutande döttrar som i kapplöpning försökte nå honom före den andra.

Vid frukostbordet en stund senare fick femåringen feeling och bad sin syster att dämpa sig, "vi är lite lugna nu, det är en bra present". Själv satt hon på stolen i minst sju minuter, vilket är en storartad insats och längre än hon suttit still i ett svep sen hon sövdes i maj.

Jag och min syster firade vår pappa i fredags när han var på plats i Göteborg. Vi bjöd honom på buffélunch. Eller rättare sagt, vi skulle gjort det, om han inte hunnit betala själv och invänta oss till bords på restaurangen tillsammans med sin fru. Lunchen var dock både väldigt god och mysig. Vi utnyttjade buffékonceptet till max, så ändå höga poäng på den lunchen.

Fadern i detta hus lagade sin egen middag ikväll. Han grillade i lugn och ro medan jag tog barnen på en kvällsprommis. Jag är rätt säker på att även det kan räknas in som särskild lyx när man firas på Fars dag.


Försökte ta en bild på åttaåringen och hennes far. Någon kom emellan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar