lördag 21 november 2015

Tjuvstart...

Min mamma bjöd in till att tjuvstarta julen idag. Eller som hon sa, "...en liten enkel fika så här veckan innan advent". Låt mig presentera vad adventsfikat i all sin enkelhet bestod av: glögg med samtliga tillbehör, julmust, pepparkakor, ädelost, hemmagjord kola, hemmagjort julgodis med aprikos och kokos, skumtomtar en masse samt åttaåringens favoriter: mini-kokosbullar.

Självklart bad mor om ursäkt för att hon inte hunnit med att baka mer julgodis innan vi kom. När vi svullat klart på ovanstående så var det dags för kaffe. Och lussebullar! Jag tycker nog adventsfikat mer kan beskrivas termer av extra de luxe maxibrax alles mucho grande.

"Enkelheten" skulle jag mer beskriva som pepparkakor i bitar (någon tappar ju alltid burken, eller hur?) och halvljummen glögg med russin serverade ur burken. Risken chansen är stor att maken och jag bjuder igen på något sådant på första advent.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar