fredag 8 juni 2012

Cirkus i stan!

Elefanter, tibetanska munkar som knäckte pinnar över pannan och en supande clown. Lägg till Bamse i mixen så blir den här Cirkus Scott-föreställningen något…märklig. Dottern uppskattade dock showen i de flesta delar, men mest elefanterna och kamelerna, vilket får mig att tänka att vi lika kan gå på djurpark nästa gång. Det är billigare också.

Popcornen, buset med kompisen som var med och cola var på topplistan för kvällen. Sockervadden bad hon om ungefär ettusen gånger, men vågade sen inte smaka sen jag sagt att alla hennes tänder kunde trilla ut om hon åt den. Ett skämt som kanske gick lite för långt och hon skakade allvarligt på huvudet när hon erbjöds att smaka av kompisen.

Eftersom jag tydligen hade alla mina bilförespråkande hjärnceller på semester, så hade jag frivilligt bestämt att mitt 4,5-åriga barn och jag skulle ta bussen hem efter att föreställningen var slut vid strax efter 21. Resan blev en historia i sig, får återkomma till den. Vi var hemma vid 22.30. Lååångt efter läggdags för oss båda. Det blev grädden på moset för dottern, när hon lagt sig i sängen hade hon ett leende på läpparna när hon sa ”jag fick vara uppe som alla vuxnar idag”. Sen somnade hon på två röda. Hon hade rätt i att hon var som oss. Strax efter sov alla "vuxnar" i det här huset.




2 kommentarer:

  1. Ååååh, om jag ändå kunde skrämma min son med såna saker som att tänderna trillar ut osv! Han skiter fullständigt i alla såna historier och tror det bara när han ser det själv. Karius och Baktus är bara snicksnack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan visa att Lowa saknar två tänder, skyll sedan på godiset! :-)

      Radera