lördag 17 november 2012

Curling i sin renaste form

Femåringen kom hem från dagis i veckan och sa att Liseberg öppnar på fredag (alltså igår). Jag förklarade att vi ska gå på Liseberg innan jul, men inte den här helgen. I eftermiddags kom hon ut från sitt rum med följande egentillverkade åkband på armen:


Jag hyllade hennes kreativitet, men sen vände hon på klacken och sa "nu slipper vi betala". Vid läggdags försökte jag förklara skillnaden mellan ett egengjort band och de som säljs i entrén. Jag fick noll i reaktion, och sen sa hon att jag hade fel.

-Allting som man gör själv är finare än det man köper.
-Ja, fast, det är lite annorlunda med det här med åkband.
-Men det har du ju sagt. Ljög du då?
-Alltså, nej, men det gäller inte allting.
-Du ljög, mamma.
-Nej, det är så att det du gör är alltid finast, men...
-Jag kan göra ett åt dig också, mamma. Pappa har redan fått ett.

Jag får helt enkelt planka in ungen på alla åkattraktioner på Jul på Liseberg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar