söndag 25 november 2012

Önskad lista.

Höjdpunkten på den här annars rätt gråa helgen, var makens och döttrarnas besök på julmarknaden på Tjolöholm slott. Jag har legat pall sedan i fredags och missade därmed när barnen uppspelta fick lämna julklappslistan till tomten. Döttrarna är lyckligt omedvetna om att även de höll på att missa att få lämna listorna. Ungefär 30 sekunder innan de tre friska familjemedlemmarna lämnade huset, panikskrev jag ner några saker de (barnen alltså) sagt att de önskar sig. Det var ingen snirklig finstil med smal målarpensel skriven på pergament med rött snöre om direkt... Förhoppningsvis avvisas inte listor nerskrivna med blå tuschpenna på ett reklamblock från Frey Hotel. Hade storasyster själv fått bestämma, så hade vi kunnat lämna in hela leksakskatalogen till tomten.
Köar i vad maken beskrev som "anarki".

Make, tomte, tvååring.

Slottet (tack till Kicki för bilden).

Frågan är nu bara om jag ska försöka minnas de saker jag skrev ner på lapparna, eller om jag ska skylla på tomtens slarv när inte just de paketen från önskelistorna dyker upp under granen om en månad?

2 kommentarer:

  1. Jag antog att dina barn precis som mitt bara önskade sig fred på jorden?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, vi jobbar inte så. Vi spar freden till finalen i Miss Universum.

      Radera