lördag 10 november 2012

London, baby!

Det här inlägget publiceras samtidigt som vi sitter på ett plan till London. När jag skriver detta har inte min make fortfarande en susning om att imorgon kl 10.10 sitter han på ett flygplan mot puben, Arsenalfotboll och shopping.

På söndag fyller maken 35 år. Han har fått mig att lova att inte bjuda in till en överraskningsfest. Så det har jag inte gjort. Men han sa inget om en överraskningsresa. Sedan i augusti har jag smugit med hemligheten. Ringt, mejlat och messat för att få ihop bokningar och planering med övriga som ska med. För ja, vi reser inte själva. Vi är fyra i det ursprungliga resesällskapet, men sex totalt inklusive de två otippade vänner till oss som utan att vi ens andats till varandra om en Londonresa i höst har bokat in sig på samma plan som oss.

För en stund sen fick min intet ont anande man veta att vi ska resa bort imorgon. Man rubbar inte så lätt min make, men det blev en rejäl krusning på ytan den här gången. Han fick ingen destination, men vetskap om att han ska vara duschad och påklädd klockan 8. Jag har redan packat åt honom. Jag sa inget om att hans vänner ska med. Han hade inte anat något (vilket nog chockade honom mest), och efter att han frågat "ojojoj, hur mycket har du nu spenderat" och "men vem tar hand om barnen?!" så hade han två kommentarer:

- Jahaja...det här blir ju som den gången när du tog mig till Tidbloms och där satt Kristoffer, fast egentligen skulle vi till en pizzeria...

och:

-Har du sagt det till mina föräldrar? Alltså, jag har bjudit hit mina föräldrar. Vet alla om detta? Tänk om min pappa kommer på söndag? Så är vi inte hemma?

Han anar inte hur rätt han har. Kristoffer är en del av resesällskapet, och att det vore värre om inte hans pappa kommer på söndag. Han är nämligen en del av barnvaktsteamet som löser av varandra i helgen. Nu återstår att se hur maken reagerar när han efter min planerade morgonfint i bilkörning hamnar på en flygplats imorgon bitti - och där ser sina vänner sitta med en öl i baren. Han hade ett brett leende på läpparna när han fått smälta nyheten om resan en stund. Vi får hoppas det blir lika brett imorgon. För hur som helst - London callin'!

2 kommentarer:

  1. Ha det riktigt roligt!!
    Tom jag som är totalt ointresserad av fotboll satt med en tår i ögat när United gjorde mål!!
    Gratta Henrik!!!

    SvaraRadera