måndag 12 augusti 2013

Inga bekymmer

Jag kickade igång höst(?)terminen 2013 idag. Det gick rätt lugnt till. Övriga famljemedlemmar var lediga, förskolan börjar nämligen terminen med studiedag. Treåringen tjuvstartade dock vardagen igår morse med ett uppvaknade vid 05.45, och ett krav på att bli serverad frukost och underhållen. Vi var alla inbjudna till hennes dansparty, men ingen över 3,5 var ens närvarande av plikt. Eller av moderliog kärlek.

Treåringen var också idag först över mållinjen för avslutad nattsömn. Strax före 06 ropade hon på sin pappa och plågade underhöll honom sedan med diverse högljudda historier. Jag steg upp en kvart senare och gav henne iPaden så maken skulle få slumra lite till. När jag gick in till dem en stund senare satt hon upp, lutad mot sin sovande (?) far och lyssnade på världens mest förhatliga sång om man är småbarnsförälder: Jag är en gummibjörn. Skäms på den som la upp den på YouTube! Skäms!

Jag bytte till den något lugnare Lotta på Bråkmakargatan, men innan jag hunnit lämna huset hörde jag hur teknikfreaket lyssnade på Lejonkungen. I alla fall ringde hon tre gånger till mig på jobbet idag och hojtade "Hakuna Matata!" i luren när jag svarade.

Imorgon ska vi upp 06 allihop. Ska eventuellt väcka alla sovande under 4 år med en Hakuna Matata-uppmaning. Om det inte funkar får jag ta gummibjörnen.




1 kommentar:

  1. Haha intressant video med gummibjörnen. Var helt okänd för mig (som tur var...). Ska nog inte visa den för David dock.
    Kusin Rebecca

    SvaraRadera