lördag 24 augusti 2013

Om att springa hem en miljon.

Jag var där igen! Två gånger på en vecka. Jag pratat om gymmet förstås. Nu har jag varit där fyra gånger i augusti och hinner jag med ett par gånger nästa vecka. Augustis träningstillfällen kommer då att kosta mig drygt 60 kronor per gång. Skäligt för att få svettas och duscha i grupp.

I min ekonomiska kalkyl för sommarens obefintliga träningstillfällen lägger jag alltså inte in kostnaden för maj-juli. Då kan vi nämligen plussa på 200 kronor. Per gång. I sann kreativ bokföringsanda tänker jag dock, att om jag lägger till alla tunga lyft av badväskor, alla löpningar med extra långa steg till bussen samt alla höga knähopp som krävs i ett hem med leksaker spridda över golvet, så kanske vi kommer ner några kronor till i kostnad per träningstillfälle. Det skulle till och med vara så att jag tjänar pengar i så fall på att träna. 

Jag räknar kallt med att förkylningar och annat inte smittar förrän i september. Förra året hade jag en löparkarriär på gång. Den höll till exakt den 31 augusti. Första dagen på hösten vaknade jag med en förkylning och i takt med att den däckade mig, rann också varenda muskel ut i någonslags slapparläge. Jag kom igen i mars. Vi får hoppas att det inte blir lika dyrt sent i år (jaja, nästa år om man ska vara petig). 

Arkivbild från 2012.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar