måndag 26 maj 2014

Sommarfest på förskolan

En orgie i hembakade kakor, eftermiddagströtta barn, syskonkiv och föräldrar med stressad blick som tjuvåkt i samåkningsfilen från stan i rusningstrafik för att hinna se sitt barn sjunga Idas sommarvisa och Jonte myra. Eller som i vårt fall, se på när de andra barnen sjunger och vår dotter höll för öronen.

Men också strålande sol, korv och bröd-middag med döttrarna på kanten till sandlådan och kaffepaus. Lottdragning - och vi vann! Två gånger! Första gången var jag dock på väg att lämna tillbaka vinsten eftersom den orsakade mer oreda än glädje (det var min lott, nej min, nääää min, aaaaaajjjj, min lott...osv i all oändlighet). Precis då grep Gud/ödet/slumpen/tandfén in och vi vann igen! Två gånger på fem lotter, rätt bra utdelning för en måndag och underbar lättnad för föräldrar som slapp just dagens undervisning i "dela med dig".

Vi påbörjade avslutning av kalaset när treåringen bröt ihop över vilken kaka av de fjorton sorterna hon skulle välja som "allra sista". Vi avslutad helt när samma dotter ramlade baklänges över ett staket och landade i ett buskage.

En riktigt bra (riv)start på veckan får man säga! 
Nu är det bara resten kvar...

Vinsten som valdes: godis och tandborstar. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar