tisdag 28 oktober 2014

Makeover

Jag har aldrig varit så masserad, så inoljad, så knådad eller så sågad (!) i hela mitt liv som på den här semestern. Hamam, en timmes helkroppsmassage, ansiktsinpackning, hårtvätt på salong, manikyr och pedikyr... Allt på tre dagar och jag känner mig nu som en ny människa. Maken ser inte skillnaden säger han, möjligtvis på kontot, men inte på sin fru. Min tes om att "det är så billigt här" gäller förvisso inte mängd, men ändå. Principen "helt gratis, bara femti spänn" kan appliceras här.

Första dagen fick jag höra från den turkiska man som fönade mitt hår, att han hade behövt flytta med oss hem för att få ordning på allt som var fel på mig. Min risbuske till hår (som enligt honom både var felklippt samt i behov av slingning) var bara början. Mina ögonbryn var ju så illa där an att han tog sig för pannan. Jag nöjde mig dock med ett beklagande om att jag troligtvis är ett hopplöst fall. Han såg inte ironin och fortsatte övertala mig att ge hans trollkonster en chans.

Jag valde en annan frisör för föning av håret dagen efter. Men ok, han vad en poäng. Ögonbrynen. Det gör ju så s*tans ont att plocka dem, så jag brukar ducka. Idag skulle det dock ske. Ett par års förvildande ögonbrynsväxt skulle tyglas. Om vi säger så här, det skedde och det blev bra, men om någon nånsin vill få mig att erkänna mordet på Kennedy eller valfritt tågrån, så vet ni hur ni kan sänka mig. Ögonbrynstortyr är min akilleshäl. En mycket filad och insmord (akilles)häl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar