tisdag 19 januari 2016

Dan före dan!

Jag har gått omkring med ett leende på läpparna idag, trots snökaos och svettig morgon. Imorgon drar jag och en älskad vän till New York för att...göra precis vad vi känner för! I fem dagar! I världens bästa stad! Kan inte bli annat än succé.

Okej, jag kanske inte skrattade jättemycket imorse när vi höll på att köra fast med bilen i snömodden. Och jag kanske inte var glädjen själv innan vi löst alla praktiska saker som följde när skolan inte kunde servera lunch och förskolan hade tre pedagoger och typ 300 barn på plats. Lastbilen som körde fast på tvären vid infarten i vårt område, var inte heller någon stämningshöjare. Den blev droppen som fick mig att ge upp alla försök på att ta mig till jobbet idag. Det blev hemmakontor, pulsa utomhus i perfekt tempererad vinterluft och njuta av vackra snövyer o solen istället. Och glädjepirr hela dagen inför morgondagens äventyr.

På eftermiddagen tog jag ett överilat beslut och satte barnen i bilen. Om någon såg en silverfärgad V70 slira, köra upp i snödrivor och hörde haranger av fula ord från förarplats, så var det jag. Barnen verkar dock oberörda och undrade varför jag inte bara körde rakt fram. Nämen, absolut, tack för tipset. Tyst i baksätet NU!

Jag antar att norrlänningar och vildmarksbor har skrattat åt oss idag på västkusten. Hur svårt kan det vara med lite snö? Vädret i New York verkar bli ungefär runt nollan och på lördag...taaaadaaaa: snö! Massa snö! Som vi ska skratta åt dem.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar