torsdag 27 oktober 2011

Är fastighetsbolag tråkiga? Eller ...

I tisdags var jag på min första aktieträff på Stadsmuseet inne i stan. Castellum presenterade sin rapport för det tredje kvartalet. Vd:n hade fått förhinder så vice vd kom i stället. Henrik hette han. Bra start. Jag gillar helt klart bolaget. Men nu till åhörarna. Jag kan lugnt konstatera att jag sänkte medelåldern med ungefär 98 år. Bara gamla gubbar så långt ögat kunde nå. Inget fel på gubbar i 70-årsåldern, det var bara det att jag förväntat mig något annat. Ungefär 50 minuter senare vad dragningen klar. Jag gillar Castellum och fick förtroende för vice vd:n som hellre köper en lada och utvecklar än att köpa en fastighet som är färdigutvecklad. Känns sunt. Och lite spännande. Jag gillar fastighetsbolag och kan tänka mig att köpa Castellum när priset är rätt - och då gärna med lite rabatt (jämfört med substansvärdet).

På jobbet i dag snackade jag med min börspolare och berättade om aktieträffen - och konstaterade att där bara vara gamlingar. Duktiga gamlingar som ställer bra frågor. Men jag undrade varför det inte var lite yngre klientel. Efter en stund trillade polletten ned - det är bara gamlingar som gillar tråkiga och ospännande fastighetsbolag. Hjälp! Är det så illa?!

/Henrik

1 kommentar: