torsdag 20 oktober 2011

Om att hämta kraft i vardagen

Bättre än spa?
Jag räknade fel på tiden idag - åt rätt håll. Flängde mellan två möten på olika sidor om stan och fick jag plötsligt en timme över. En hel timme! Ensam! Mitt på dagen! Valet var enkelt. Jag åkte till Ikea. Strosade, tittade på tyger, kände på mattor och täcken, provlåg (inte somna, inte somna) både soffor och sängar. Gick tillbaka och klämde och kände lite till. Handlade ljus och förvaringsboxar. Inte ett barn i sikte, varken mina eller andras. Inträdet på Ikea var bara drygt 300 kr idag, mycket billigt får man säga. Med fortfarande en halvtimme kvar på min håltimme satte jag mig i bilen och återvände i sinnet till 18-årsåldern, då McDonalds på Överby i Trollhättan var söndagshäng och stammisstället för "festen" när någon tagit körkort. Beställde en chokladmilkshake utan att lämna bilen. Drack den sittandes i bilen. Utan musik. Utan att wordfjuda, kolla facebook eller aftonbladet.se. Utan att lyssna på radio och utan att ringa någon. Vi var själva, milkshaken och jag.

Sen åkte jag till mitt möte och världsordningen var återställd.

2 kommentarer:

  1. Bara sa du vet läste jag detta när jag var inne pa min 3e liter saltlösning inför sjukan i morses.... Blev djupt avis.
    kram

    SvaraRadera
  2. Ahhh vad du är bäst som signade up pa blog linkedin saken!
    McD storyn med shaken är förlaten. püß

    SvaraRadera