söndag 16 oktober 2011

Tjuv och polis. Och Ju(g)holt.

Förra veckan kändes mitt liv som ett sodukopussel som jag inte kunde ta ögonen ifrån utan att helt tappa de lösningar jag hade för att få alla delar att passa ihop. Utanför mina skygglappar hörde jag bruset om Ju(g)holt. Så jag är lite sen på den här historien. Jag tänkte hela tiden att jag nog missuppfatta alltihop. Inte har han väl sökt bostadsBIDRAG när han har en lön på 144 000 kr..? Hur många dödssynder är det i en och samma händelse? Men vissa är ju så där: "jag har rätt till...". Trodde bara inte att sossarna ville ha en sådan person som ledare och stadsminister.

Men sambon då! Blir Ju(g)holt stadsminister 2014 så blir ju hans sambo Sveriges "första dam". Så jag ger gärna henne en släng av sleven också. Varför trodde hon att vi andra ska betala hennes hyra? Hon kanske trodde att "kulbo" betyder att man har sitt boende betalt av sin partner? Peter Hjörne träffar precis rätt i sin ledare i GP idag:  Frågan om hyresersättningen handlar inte i första hand om att känna till eller att följa ett regelverk utan om ekonomisk moral. 

För övrigt var en av mina arbetskamrater på maskerad i helgen. Temat var tjuv o polis. Arbetskamraten klädde ut sig till Ju(g)holt. Humor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar