onsdag 25 januari 2012

Så olika det kan vara

Jag läser ibland Sanna Lundells blogg. Hon skriver ganska kul om sitt liv som småbarnsmamma och allt måste man ska hinna med, ha koll på och hantera. Visst, våra liv kanske inte är helt lika, hon är själv känd genom sitt jobb, hennes man är ju numera Hollywoodstjärna och hon själv dotter till Uffepuffe. Men ändå. Det spelar liksom ingen roll de där dagarna när klockan är kvart i sex på morgonen och barnen vill leka eller när det ska ätas, badas och nattas innan något av barnen får ett utbrott av trötthet efter dagis. Eller när man nästan spricker av stolthet för att de små vildarna ritar en teckning eller bygger ett torn av klossar.

I måndags skrev Sanna att hon fått ett sms av sin sambo vid femtiden i måndagseftermiddag: "vi går på baggen ikväll". Jahaja. Baggen. Sannas reaktion var att i panik rusa hem från jobbet. Efter snabbsminkning, håruppsättning med ett diadem och en galablåsa hon hittade längst in i garderoben var hon redo. Självklart blev resultatet strålande.

Där nånstans kände jag att våra liv ändå skiljer sig en hel del åt.
  1. Hur långt in jag än tittar i min garderob så finns där ingen galablåsa.
  2. Om klockan är 17 och jag rusar hem från jobbet så står det två ungar i hallen.
  3. Snabbsminkning för mig innebär mascara och cerat. Läppglans om jag ska skoja till det.
  4. Håruppsättningen kan jag förstå. Långt hår har den fördelen att man kan sno ihop något och sätta dit ett spänne så ser det partyaktigt ut. Glitterdiadem har jag dock inte så många liggande.
Nu är ju inte detta ett problem för mig. Det är nämligen grunden till Sannas hetsförvandling som är den stora skillnaden i våra liv. Jag får också sms av min man då och då. Det har dock ADLRIG stått någonting om en Guldbaggegala!



2 kommentarer:

  1. Haha :-)

    O allas vår Uffepuffe <3
    även kallad "hobby" i vissa kretsar ;-)

    SvaraRadera