måndag 16 juli 2012

Ombytta roller och AV

Låt mig först säga att det inte är jag som har glömt barnens gummistövlar på dagis inför semester. Det var inte heller jag som packade ner ett (ETT) par shorts till charterresan. Slutligen är det heller inte jag som sätter A4-ark med kom ihåg-budskap på med tuschpennor och versaler på ytterdörren.

Igår skulle jag på After Vacation. Tre tjejkompisar, tapas, utomhuskonsert och det klassiska kylda rosévinet var toppenvalda ingredienser - övernattning och frukost på hotell gjorde det hela till precis vad jag behövde efter två intensiva veckor med barn och make.  Jag höll dock på att missa konserten.

Sju minuter innan bussen skulle gå stod jag klar och skulle precis gå ut genom dörren när det slog mig – en biljett till konserten skulle jag ju ha med mig! Med en tung suck från maken och två barn hängande i hasorna försökte jag komma ihåg när jag köpt biljetten och om/var jag sparat ner den på datorn. Efter några för många minuter hade jag den utskriven igen. Maken stod med två barn som skulle ha middag, men fick ändå ge mig skjuts. Han var jätteglad för det så klart! Hurrade av lycka.


Ljushuvudet på scen är Melissa Horn

Några timmar senare, mitt i min tjejkväll och AV, inser jag via sms från maken, att vi har lyckats prata förbi varandra om kommande dagars planer och nu har planer med två olika familjer på olika sidor om stan på samma dag. Och det är mitt fel. Maken hade inget annat val än att reda upp röran av tider och dagar som jag lämnar efter mig i ett försök att styra upp den gemensamma kalendern.

Imorgon ska jag köpa nya gummistövlar till barnen.


2 kommentarer:

  1. Det va en förbaskat trevlig "After Vacation"!

    Kram
    /A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra. Bli ett stående inslag efter varje semester hädanefter.

      Radera