måndag 6 februari 2012

Dagens klipp

Jag var hos världens bästa frisör idag, Jenny. Jag har gått till henne i flera år, och vi träffas regelbundet minst fyra gånger om året och avhandlar allt som hänt sen sist mitt hår behövde Jennyfieras. Numera jobbar Jenny på Studio K i Lerum och därför åker jag dit och klipper mig, 4 mil åt fel håll hemifrån. Jenny är den enda frisör som klarat av att hantera mitt tagelhår och fixa frisyr av det, i alla fall den enda jag träffat på efter 14 år i Göteborg.

Klockan 7 på morgonen.  

Klockan 19 på kvällen.

Gigantisk skillnad, eller hur? Nya slingor och några kapade centimeter på längden gjorde susen, gick därifrån med lätta steg. Mitt hår känns alltid så tungt när det gått några månader sen jag klippte mig, men efter ett besök hos Jenny så känns huvudet flera kilo lättare. Kan också ha något att göra med den terapistund mina timmar i Lerum ger. Dessutom: vid hårtvätten ingår massage i massagestol och en obligatorisk skvallertidningsstund tillsammans med kaffe* och chokladbit** i lugn och ro.

Vardagslyx!

*Tyvärr kan jag ju inte dricka kaffe efter kl 15, men det brukar vara lika gott som det idag var med ett glas vatten.
**De kakor jag fick istället för chokladen, som innehöll nötter, var också goda.


2 kommentarer:

  1. Det finns ingen människa i världen som har så fint hår som du och hade jag varit en något bättre människa hade jag varit enbart GLAD för din skull. Nu är jag bara jäkligt avis.
    /A

    SvaraRadera