måndag 27 februari 2012

Jobbet behöver inte vara en plats.

Idag sitter jag hemma och jobbar. Det passar mig perfekt. Jag är grymt fokuserad, producerar och får till avslut på surdegar som legat på att göra-listan och stressat mig. Jag vinner minst en timme i tid på dagen eftersom jag slipper pendla fram och tillbaka till stan. Jag lyckas lätt som en plätt att koppla bort alla privata måsten som ligger och skräpar både inne i mitt huvud och runt om i huset. Jag ser ingen frukostdisk och tänker inte på samtal som måste ringas eller aktivteter som ska bokas. Tiden rusar iväg och högarna i huvudet minskar.

Jag tar fler, men korta, pauser när jag jobbar hemma, än när jag är på plats på kontoret i stan. På mina hemmapauser blir jag istället extremt privatfokuserad och slänger in en tvätt eller plockar upp leksaker som dräller runt på vad jag anser vara fel plats men som döttrarna anser är helt naturliga ställen.

Lätt i sinnet är jag sen tillbaka på hemmakontoret igen. Idag var det en riktigt bra dag på jobbet, redan vid lunch kunde jag bocka av det mesta på listan och fick tid att istället lyfta blicken framåt.

Dessutom serverades det tårta till kaffet.

2 kommentarer: