söndag 12 februari 2012

Kalasbra vinterdag

Hela famljen hängde med på inbjudan till dotterns kompis på 4-årskalas idag. Utan att reflektera över att kompisen vi skulle till är född in i en friluftsfamilj, klädde jag båda barnen i kalaskläder inklusive finkängor på äldsta dottern. Under bilresan dit satt jag och tänkte på att det är ju en perfekt vinterdag idag, sol och nästan plusgrader. Sådana dagar gillar till och med en bekväm tjej som jag den kalla vinterluften. Glada i hågen kom vi fram och polletten trillade inte ner förrän vi såg de andra barnen i full pulka- och snöbollslek i trädgården. Aha. Utomhuskalas.

Lilltjejen fick på sig ett par lånade regnbyxor men äldsta dottern tänkte inte ha några lånekläder på sig. Hon var ju faktiskt på kalas. Klänningen syns ju inte om man tar byxor på sig. Jag höll med förlorade den argumentationen.

Grillmeister i förgrunden och min bekymrade (?) make i bakgrunden. 

Glad korvätare i omaka fingervantar (standard hos oss) och "puffar".

Bra sätt att hålla värmen.

Kompisen måste haft något av ett drömkalas idag med snö, grillning, vänner och paket. Jag fick ju också som jag ville, jag fick andas utomhusluft. Men jag var glad att solen sken.

Och att kaffet serverades inomhus.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar