måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton - 7 år senare

Plats: Kättilsröds 4H-gård, Tuve
Medverkande: Familjen + mormor (och cirka tusen statister)
Humör: På topp (efter koffein och sockerladdning)


Valborgsbrasa storlek large

Grimastävling?

 Vår 7-årsdag!

April, maj och juni är mina absoluta favoritmånader. I april väntar jag på bussen i min vårjacka, huttrande varje morgon. Jag köper blommor till trädgården som fryser sönder innan månaden är slut. Vi tar fram grillen, och jag ser maken stå i mössa och grilla när det regnar småspik. Det blåser. Det spelar ingen roll. Det är april. Klart vi ska picknick! Barnens skor är plötsligt för små och deras cyklar verkar ha krympt i förrådet. Jag älskar hur kylan försöker kämpa sig kvar, men hur april sopar banan med vintern. Hur till och med regnet känns positivt, när buskar och träd slår ut efter en riktig aprildag med både sol och ösregn. Åskvädren! Regnbågarna! April är som en förrätt, man är hungrig och äntligen får man äta. Och när den är slut, så är det två godbitar kvar. Välkommen maj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar