söndag 26 augusti 2012

Helgens mest...

...kreativa gärning:
Halvvägs in i lördagsfrukosten hör vi ett kras och en lycklig tvååring utbrister ”Taco i rumpan!”, en något unik mening även hemma hos oss. Hon har fått tag i ett kvarglömt tacoskal från fredag och nu stoppat in det i blöjan. Varför kanske ni undrar? Varför inte, svarar vår dotter.

...överraskande val:
Storasyster sitter och diggar med hörlurar på och jag blir upplyst av hennes far att hon lyssnar på AC/DC. Otippat val, men hörlurarna var ännu mer uppskattade av mamman då.

...planerade träning:
Jag flåsade, kämpade och tvingade mig själv igenom 4,5 tunga kilometer på förmiddagen idag. Ingen bra träning, men jag klamrar mig fast vid vad en klok person sa häromdagen; All träning som blir av är bra träning. Gäller det även om det enda man kan tänka på är rabarberpajen man vill äta vid målgång?

...oväntade träning:

Tre varv blev det med pappas ben som motor.

...modigaste:
Maken och storasyster som vågade ge sig upp i Flumeride med mig och lillasyster (som inte har några spärrar för fart). När jag frågade storasyster efteråt om det var kul, så svarade hon sanningsenligt ”nej”. Lillasyster tjöt ”igen, åka igen”. Sen blev hon arg när vi gick därifrån, och blev inte glad förrän hon blev mutad med tre varv i Drakbåtarna.

...godaste:

Knäckig rabarberpajen a la mig (och Tasteline).


...längsta kram:

Kramstuden tog slut när alla andra barn tröttnat och kaninerna behövde lagstadgad paus.

...(o)väntade:
SMHI hade fel - solen sken från fredagmorgon till söndagkväll här på kusten, med undantag för regnskur på lördagkväll. Prognosen sa regn och moln hela helgen. Behöver ni kanske kalibrera några instrument? Sluta gissa? Lägga av med drogerna?


Tre dagars ledighet, nu är vi redo för ny vecka. Häng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar