fredag 17 augusti 2012

Tillbaka till framtiden

Fredag? Vrrooom sa det, ba så ba´! När var det onsdag? Förra veckan var smygstart, kortare dagar, sena eftermiddagsutflykter, grillningar och Morden i Midsomer. I måndags jobbade vi båda två samtidigt för första gången sen mitten av juni, och barnen var på dagis. Middagarna bestod återigen av köttfärssås, fiskpinnar och lax i ugn (inte samtidigt). Klädplaneringen gjorde sitt återtåg och maken och jag tittade förvirrat på varandra och sa god morgon och god natt utan att ha hunnit sitta ner och prata om någonting alls egentligen.

Den här veckan kom med sån fart att sommarkänslan ändå hängde kvar i bakgrunden. Förutom alla vardagsprylar som skulle fixas, så klämde vi på kvällarna in havsbad, storhandling, träningar och målning av huset – ojämnt fördelat över veckans fyra vardagskvällar. Rosévinet förblev odrucket den här veckan, barnen somnade sent och gick upp tidigt och den enda hösthandlingen jag hunnit med är ett busskort med ny plastficka.

Det väger mellan sommar och höst på alla plan. Jag köpte vantar i förberedande syfte till storasyster igår, sen åkte jag hem och tvättade hennes baddräkt så att den skulle vara fräsch till hennes utomhusbadkalas hon är bjuden på imorgon. Mitt splittrade psyke behöver startas om, växla upp och lämna sådant här lyxliv bakom mig för den här gången.

Back to work: fikapaus med kaffe och guldpeng från Starbucks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar