tisdag 28 januari 2014

Att sko sig

Som jag ser det så var det jackpot när jag besökte den lokala skobutiken på vårt lilla torg. Jag fångade en dag med rea, jag hade en ivrig supporter i form av min mamma med mig, samt inte mindre än två av treåringens förskollärare på plats i samma lilla affär! Det kunde bara sluta på ett sätt. Storslam. När det väl kom till kritan så sansade jag mig och investerade i två par rejäla vinterkängor.

När maken fick kännedom om denna ypperliga skoinköpsdag så jublade han över rea-biten, även om han undrade lite över antalet skor som totalt sett nu skulle rymmas i vår något utrymmesbegränsade hall.

Något senare på kvällen insåg jag, att jag nog enligt maken passerat något slags osynligt tak för antalet skoinköp i familjen denna månad.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar