söndag 19 januari 2014

Moooooot pulkabacken!

Snö i Göteborg brukar pendla mellan slask och ishalka. Klarblå himmel, sol och snö i backen får till och med en inbiten stadsmänniska som jag att hoppa i både underställ och termobyxor. Inte för att jag fixar fika över öppen eld eller gör storkok utomhus, men vi gjorde våra åk i backen och det var inte jag som började gnälla först över att jag ville gå hem. Och när man ändå klätt på sig alla lager kläder (och klätt av minst en unge som skulle kissa precis när mammans svett började rinna i nacken) så vill man ju vara ute en stund. Minst ett par timmar. Eller en. Ok. 45 minuter.


Sen gick vi hem och värmde oss och åt bullen vid köksbordet. Efter lunch tog jag yngsta och åkte till närmaste köpcenter för att möta upp min syster för lite shopping. Ordningen återställd hos familjen Friluftsliv.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar