söndag 2 mars 2014

37!

Vilken helg! Vilket party! Är födelsedagsfirad i kvadrat och tröttare än jag någonsin varit som 37-åring. Nu kanske inte "party" stämmer så väl överens med särskilt många av de ingredienser som ett party i mina övriga 36 år har innehållit, men när maken i lördagskväll hällde upp vinet i en (tom) kaffekopp framåt 23-snåret så var vi i alla fall o snuddade vid ett nattsudd. Gästerna var två. Och vi satt vid ett bord. Men ändå! Nattsudd à la småbarnsliv.

Egentligen startade hela kalaset redan på fredagmorgon när jag blev uppvaktad med fniss o sång i sängen av barn väckta (!) av maken. Det var mysigt, men hela ide'n med att någonsin väcka sina barn i förtid känns ju galet fel i en värld där vi ligger på dubbelminus sen flera år vad gäller sömnen. Maken visste dock att även om hans aktier står högt i kurs hos mig så är ju barnsången guldkanten. Och pussarna med morgonandedräkt.

Dagen följde med lunch på Feskekörka med min far o syster och födelsedagsfika med barnen hemmavid. Mor bytte av far och vi fortsatte med middag. När barnen somnat vid 21 satte maken och jag oss ner i soffan och undrade vem Phoenix i Let's dance är? Jag hade det lite på tungan, maken var helt ovetandes om existensen av denna man. Jag försökte förklara.

-Han är sån där ju vet som slåss, eller ja, inte på riktigt slåss.
-Vadå, nån boxare?
-Nej, nej. Mer som en lek. En som klättrar på väggar och ska vakta så ingen kommer förbi. Vi har aldrig sett programmet.
-???
-Jamen, du VET, som en huligan fast ändå inte. Alltså, det heter nästan så...fast ändå inte.

Google hjälpte mig att finna ordet jag sökte, en gladiator. Maken menade att jag där och då blev 37.

Resten av helgen hade vi vänner på besök, därav "partyt". Det var förvisso avslappnande, men våra sömntjuvar vaknade 05.15 båda dagarna och treåringen ramlade ikväll och fick rejäl fläskläpp. Helgen tar i övrigt plats som topp-tre-dagarna på 2014. Dock finns det just ikväll vissa tendenser till att jag inte fyllde 37. Tänker mig mer...77?

Godnatt!


1 kommentar:

  1. TACK för underbar helg med alla ingredienser man kan tänka sig! Ingen sa något på hela kvällen hemma hos oss när vi kommit hem och alla somnade tidigt. Tyder på en bra helg, bara det ;)

    SvaraRadera