torsdag 20 september 2012

Snor, skor och mor.

Förutom blodspillan för tvååringen i måndags, har maken och barnen har glidit igenom veckan. Jag å min sida rivstartade ju med en tur och retur till Stockhom som tog ungefär hälften av veckan energi. Sen har jag hostat, tappat rösten, återfått rösten, snorat, haft ryggproblem likt en åttioåring och jonglerat med mina arbtesuppgifter för att bli klar tills idag. Jag hann precis. Eller ja, när jag tryckt på sista tangentknappen var klockan 16.20 och jag skulle hämta barnen 16.30. Det blev inte helt lyckat, och jag fick be om ursäkt för en halvtimmes sen ankomst på förskolan. Övervägde en högstadieursäkt (broöppning med fel på klaffarna och sen sprang en katt över vägen som bussen väjde för och då kom polisen och därför blev jag sen), men valde att säga sanningen. Dålig planering. Imorgon är min fredag hemma med barnen.

Veckans höjdpunkt var onsdag, den var som ett kinderägg. Sushilunch och starbuckskaffe med en nära vän, tapasmiddag med mamma för att fira hennes födelsedag och skoshopping på kvällen. Som vanligt började jag att titta på rean men hamnade på full pris ändå till slut. Jag skojade med maken när jag kom hem och sa att de kostat en bit över 2000 kronor. Hans min innan han såg prislappen var värd att riskera en mindre chockskada för. Sen sa han att han tyckte att skorna var fina men menade att jag redan hade några likadana.




Jag förstår inte vad han menar. 

2 kommentarer:

  1. Pjuxen var verkligen skitsnügga!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Och klacken är liiiite lägre än på dem jag har. Viktiga centimetrar.

      Radera