torsdag 19 december 2013

Oväntad gäst i juletid

Peppar och whisky har inga höga poäng i erfarenhetstabellen över vad som gäller för att mota magsjuka innan den slår till.

Idag, fem dagar innan julafton, ringde skolan och bad mig hämta sexåringen som låg och sov i en soffa. En timme senare låg hon i sin säng hemma och kräktes.

Härligt. Fem dagar är perfekt för att vi ska hinna med oss alla innan julhelgen är slut. Kanon. Verkligen. Skjut mig

Luttrade kör maken och jag en annan teknik denna gång. Glaset känns halvfullt ikväll, så vi går all-in på det viktigaste med julen. GODISET! Den "hemlagade" kolan ska plundras och pappret på After Eighten ska flyga (pensionärsgodis, jag vet).




Innan vi börjar kräkas i omgångar ska det minsann ätas knäck och frossas i choklad. När vi ligger där och snackar med Ulrik, om ett par dygn, så ska vi göra det med ett leende och vetskapen om att vi kanske, kanske orsakat kräkfesten själva.

(Dessutom inbillar jag mig att choklad är godare än pepparkorn när de är på väg upp...så att säga.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar