tisdag 31 december 2013

På väg mot 2014

Det blir ingen årskrönika på årets sista dag. Reflektion är förvisso viktigt, men rätt nedprioriterat när det ska sättas ihop Ikeamöbler och bakas bröd på samma tid som det annars tar att göra den här familjen redo för avresa. Vi är nu halvvägs till vännerna i Halmstad, och som vanligt har alla med sig allt utom jag. Trots att jag packat till 3/4 av familjen. Min necessär står kvar på golvet hemma och jag fick med mig min kjol men inte strumpbyxorna.

Treåringen deklarerade efter en kvarts körning att hon skulle bajja inom en snar framtid. Offentliga toaletter är inget för mig och ett snabbt beslut om ett kort besök hos svärmor styrdes upp. Där hann jag dessutom beklaga mig över att jag skulle behöva gå byxlös på nyår och fick otippat med mig två par strumpbyxor i lån. Bingo!

Vi kontrollräknade vårt gäng på två innan vi satte oss i bilen igen, och de var med allihop. Lite suddiga i kanterna, men fastspända och glada. Lycka.




Det lutar åt ett riktigt bra nyårsfirande hos paret som till makens glädje köpt en ny V70 som ska provköras innan årets slut - dvs ikväll. Själv ska jag hoppa i svärmors strumpbyxor och korka upp champagnen tillsammans med en av mina bästa vänner. Ingen av oss kunde vara mer nöjd.
Gott nytt år!

4 kommentarer:

  1. Gott nytt! Åh det blev Ikea, han håller vad han lovar :-)

    Kram till er

    SvaraRadera
  2. Jippiie, gick att kommentera från telefonen...

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni kom och förgyllde vår nyårsafton! Love you heaps <3

    SvaraRadera