söndag 14 oktober 2012

Kalasande

Storasyster fyller fem år idag och kalaset började imorse när lillasyster drog igång vid sex-snåret. Tidig sång och paket i sängen. I år var första året som födelsedagsbarnet faktiskt tittade på varje paket och såg ut att bli genuint glad. Antingen beror det på hennes ålder och insikt om att innehållet är roligare än pappret, eller så hade vi lyckats bättre i år på femte försöket vad gäller presenter.



Den flitige nitiske bloggläsaren kanske undrar om den här chokladtårtan är den enda tårta som nånsin serveras i det Tellska hemmet. På den frågan svarar vi 1. Ja. 2. Den var önskad av dottern som inte gillar vispad grädde, vilket ofta är en ingrediens i vanlig gräddtårta. 3. Vi är tydligen vanemänniskor.

Fem år! Hon döptes ju nyss och fick det här tåget...


Vissa förstod inte konceptet "dricka ur sugrör".

På eftermiddagen kom våra familjer på besök och firade den sockerchockade nyblivna femåringen. Hon var mer än nöjd när hon somnade ikväll. Eller som hon själv uttryckte det:

- Mamma, när jag säger ful så menar jag fin. 
- Jaha?
- Jag tycker du är jätteful.
- Hm. Ok. Har du haft en bra dag?
- Jag har massa fula paket och alla som var här var fula.

Ok. Jag antar (hoppas!) att det är femårings logik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar