måndag 29 oktober 2012

Värme i höstkylan

Sista lördagen i oktober är det höstmarknad i min barndomsstad Vänersborg. Jag är sällan där, vare sig på marknaden eller i staden. Ingen i min ursprungsfamilj bor kvar, och många vänner har flyttat. Där finns dock några guldvänner kvar i den lilla, vackra staden vid Vänern. I lördags hade ett par av dem bjudit in till utomhuslunch i parken Skräcklan som ligger vid strandkanten.

Vid Vänerns strand

24 hungriga

Uppdukat för barnen (och mig).

En guldvän, min make (mitten) och guldvännens sambo.  

Värmande!

Det var en perfekt höstdag, även om luften så nära stranden var isande kall. Sol, ärtsoppa och punsch gjorde föräldrarna varma. Barnen (och jag) höll oss till grillad korv och juice. När kaffet dricks ur plastmugg med handske på handen är smaken starkare. Inget barn lämnade lunchen utan marknadsinköpta kokostoppar smetade i ansiktet - det är en utmaning att äta mjuk chokladtopp med vante.

Tack Angela och Helena för allt ni ordnat! Och tack alla ni som, liksom vi, fick möjlighet att bara komma dit och äta, leka, frysa och mysa!


1 kommentar:

  1. Så kul ni kom! En underbar lördag i glada vänners lag.
    Kram <3

    SvaraRadera