onsdag 31 oktober 2012

Happy (?) Halloween!

här skrev jag om Halloween förra året. Jag må vara en surkärring i denna fråga, men jag har inte ändrat uppfattning. Idag blev jag glad när en kompis berättade om några utklädda barn som bjudit på godis istället för att be om godis. Det är en tradition jag gillar! Då hade jag gladeligen smyckat dörren med Halloweenprylar och kanske till och med karvat en pumpa hahahaha, nej, aldrig.

I lördags var femåringen på Halloweenkalas hos grannen, och med dubbelmoralen flåsande i nacken är det dags för hela familjen att äta avhuggna korvfingrar med ketchupblod på lördag. Femåringen firar i lånad Snövit-klänning och kunde inte vara mer nöjd (även utan tiggeri). Får bara hennes mamma lite godis också så kanske Halloweenstämningen smittar ända hit. Med surfejset på behöver jag inte ens klä ut mig.

Snövit är blond i år.

2 kommentarer:

  1. Mycket söt Snövit!

    SvaraRadera
  2. Håller med. Satans otyg det där med Halloween! Dessutom firas det ju i typ 2-3 veckor. Men gillar tanken på att kidsen bjussar på godis.

    SvaraRadera