måndag 4 mars 2013

Födelsedag del 3 - firandet

Utmaningen kunde vi också kallat lördagens utflykt. Vi antog den och antingen hade våra barn och vi en lågljudnivådag, eller så var åtta vuxna lagom för att de skulle vara precis så charmiga och väluppfostrade som man kan önska av en 2,5-åring och en 5,5-åring med viljor likt sina föräldrar  som definitivt hade kunnat utmana det där berget som inte kom till Mohammed. Av mig får de guldstjärna oavsett uppförande, men alla håller inte alltid med. Men att sitta hemma tills de flyttat hemifrån är inget alternativ.

Nu hade vi i alla fall bestämt oss för att fira min födelsedag med våra familjer på restaurang Seaside. Den ligger på Björkö, en kort färjetur från vårt Torslanda. Jag bestämde mig för ett par veckor sedan för att inte ha någon bjudning hemma alls när jag fyllde år. Dels för att jag gillar att hitta på lite nya grejer, och dels för att jag inte orkade/hann/prioriterade att ordna med ett eller flera kalas. Men fira ville jag ju gärna inte avstå från!

Det här blev den perfekta lösningen på en födelsedag som inte var "jämn". Seaside levererade den bästa fisksoppa jag smakat på länge. Dessertbuffé med bland annat kladdkaka, chokladmousse och våfflor, gjorde att tårtan inte var det minsta saknad. En välkomstskål inomhus, men precis i strandkanten från vågorna som i blåsten vällde in, gjorde inramningen perfekt. 



Jag fick hjälp att öppna paket. 

Se glada ut nu då! Cheeeeeeese. 

Tell me more. 


Så. Nu är jag klar. Nu är jag 36 år!

3 kommentarer:

  1. Åååå så mysigt! Och finklänningen och "finkoftan" (hehe). Såg inte om det var finskorna också?!

    SvaraRadera
  2. Jo minsann - även finstövlarna ser det ut som! Snyggo!

    SvaraRadera
  3. Och sjukt sköna! Känns som tofflor.

    SvaraRadera