fredag 10 maj 2013

En perfekt semesterdag

Idag har vi haft en, med betoning på EN, perfekt semesterdag. Storasyster har frågat varje dag sen vi kom om vi inte kan hyra en fyrhjulig cykel. Jag har inte orkat ens tänka tanken på att röra fötterna i takt, styra och koncentrera mig på trafik. Men idag bar det av. I två timmar, inklusive glasspaus, cyklade vi längs Cala Bona och Cala Milliors flera kilometer långa strand. Strålande sol och perfekt havsbris, tack för det, svetten lackade ändå. 

Äntligen kunde jag hoppa, simma och busa i poolen med båda barnen. Storasyster har simvett, det har inte lilla. Hon slänger sig i oavsett djup. Ibland hann jag fånga henne, ibland inte.

Äntligen fick jag ett glas vin till middagen. Maten smakade fantastiskt idag, kan eventuellt ha något med att matlusten återvänt samt att smaklökarna inte längre är bortdomnade. Barnen, som petat i maten hela veckan och gnällt därefter, åt flera portioner ikväll, precis som sin mor. De fick poppis-maten spanska köttbullar och pasta - kan ha något med deras aptit att göra.

Sista kvällen med Lollo och Bernie och jag tyckte att alla dansade och sjöng lite extra bra. Alla foton blev bra och alla var glada hela tiden. Nej, det var de inte. Men alla var tillräckligt glada för att det skulle bli en jättebra start på semestern!

Synd bara att det var sista dan. Imorgon flyger vi hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar