tisdag 7 maj 2013

Jag fick kalla på förstärkning

De låg i bakhåll de små j*vlarna. Trodde jag hade dem i en liten ask, men precis när jag planerat de följande dagarnas något mer energikrävande aktiviteter, och med det menar jag allt som kostar på lite mer än att ligga i en solstol i skuggan alternativt på hotellrummet och se havet utanför fönstret - även om det förstås är en rätt lyxig sjuksäng - precis då slog de tillbaka och däckade mig. Febern steg och imorse hade jag helst sett att någon bar mig runt frukostbuffén och sedan matade mig med små färdigtuggade bitar. Till och med barnen kände nog att det var allvar nu, de satt ner och åt utan att tjuta eller bråka ens med varandra.

Läkaren på hotellet skrev ut antibiotika och någon annan superkur som enligt löfte skulle smaka som citronte. Jag skulle närmast beskriva den som ljummen sur magsaft serverad i en kopp, men hey, om den hjälper tänker jag dricka den nonstop. Jag fick badförbud och solförbud. Hej och hå så bra att vi är på en SOLIG SEMSTERORT VID HAVET då! Jättekul, verkligen. Jag kunde "promenera lite i omgivningarna" tyckte läkaren, som för övrigt verkade vettig och naturligtvis inte hade en aning om att mina barn inte vet om att deras ben även kan röra sig i promenadtakt och åt samma håll som deras mor går.

Apoteket inne i Cala Bona har tidigare i veckan haft de något speciella öppettiderna 22.30-08.30, men tack o lov hade öppet även vid lunch idag. Dagen är varmt, men lite molnig och det tackar jag för. Vi satte oss under ett parasoll och åt glassbomb till lunch. Nu badar barnen med sin mormor och jag ligger i min hotellsäng. Härligt med semester..?

MIN glass.
 
 

6 kommentarer:

  1. Nä men vet du vad?! Du som ALDRIG får feber i vanliga fall??? Känns ju oerhört dumt.
    KRYA.

    SvaraRadera
  2. Men din stackare. Det är väl ganska typiskt egentligen nu när ni varit friska så länge...
    Hoppas det vänder med dunderkuren! Kram

    SvaraRadera
  3. Se till att få intyg med dej hem så ska du se att du får det mesta tillbaka för resan när du varit sjuk så länge av semestern.
    Då får ni göra en resa till! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, sant, tack på pepp! Jag tror dock bara jag får ersättning för de tre dagarna jag var "under behandling", men visst, jag hoppas det blir några kronor. Har ett läkarintyg där det står att jag inte fått bada osv.

      Radera