fredag 31 maj 2013

Inte utan min namnteckning.

Vi har fredagsmys, maken och jag. Barnen somnade i tid och utan knot - förvisso inte efter tumultfri eftermiddag, den lilla levde rövare som mest under middagen där peaken var när hon hällde ut en tillbringare med vatten med vilje över bordet. Hon var inte arg, men det såg ju kul ut..?

Så jag var rätt trött när jag nyss satte mig på altanen och väntade in maken. Jag såg fram emot ett glas vin. Paj och glass. Tystnad. Jag anade dock att något var på gång. Maken hade smygit fram diverse papper, och oöppnade kuvert som kom med posten idag, samt placerat sin speciella bankdator mitt på altanbordet.

De senaste tjugo minutrarna har min make haft den bästa fredagkvällen på den här sidan året. Han har fått prata fonder, jag har skrivit på alla hans satans bankpapper, barnens aktiespar nämndes och yadayadayadayadayada... Jag vaknade dock till när han sa att vårt köpstopp nu är över. Eeeh...köpstopp..? Himla sköööönt att det är över nu i alla fall. Puh!

Själv har jag liiite andra referenser när jag tänker "fredagsmys". Till slut fick jag ett glas vin i handen och kvällen började arta sig. Sen säger han exalterat att han ska boka in mig hos honom (??!) på en fondrådgivning. Jamen TACK. Så schangtilt! Det ser jag ju verkligen fram emot.


 
 
Varför inte nästa fredag klockan 20? Eller så rullar vi oss i klipulver, käkar taggtråd och ser svartvita arkivfilmer utan ljud från 40-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar