torsdag 9 maj 2013

Poppis på hotellet

Hemresan nalkas, bara en dag kvar i 25-gradig värme och sol. Jag är på benen och sedan lunch idag har jag inte tagit varken Treo, Alvedon eller några av de spanska superduperpillerna (förutom penicillin). Nässprayen och mina näsdukar släpper jag dock inte, det forsar ur snoken och det är väl bra antar jag.

Jag badade en kort stund idag med femåringen och satt sedan i skuggan igen. Blev sjukt trött på att hinka vatten, så jag beställde två drinkar.

Pimpad juice.   

 När jag nu är nästan frisk, så fick jag den briljanta idén att vi skulle ha nya lakan i sängarna, barnen och jag. Det ingår lakansbyte i städningen och mina är ju rätt dassiga efter febernätter. Utan att dubbelkolla slängde jag så alla våra lakan i tvättkorgen, inklusive lillasysters täcke (som jag tyckte var sunkigt) samt några av handdukarna. På eftermiddagen insåg jag mitt misstag - torsdag är enda dagen utan städning. Jahaja. Jag fick ringa receptionen och bekänna mitt misstag och även om de antagligen tyckte jag var rätt pantad, så lovade de skicka upp nya lakan. Housekeeping kom, och även om de frågade mig saker på spanska och jag svarade på engelska, så förstod jag så mycket som att de inte bara tyckte jag var lite knäpp som hade tagit upp alla lakan, utan de fruktade också eventuella smittor när de såg min lakanshög och jag hade förklarat att jag varit sjuk.

De försvann och kom tillbaka med vad jag tror var rengöringskittet för ytterst ofräscha gästers lägenheter. Handskar, förkläden och soppåsar. Sen bäddade de rent, bytte ut de handdukar som jag inte lagt i korgen och tog all smutstvätt med sig i två tättförslutna påsar. De log men såg rätt skakis ut varje gång jag kom nära dem. Troligtvis bränner de påsarna och tar hit en saneringsfirma efter att vi lämnat på lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar