fredag 28 juni 2013

Ett klipp saxat ur vår vardag

Välkomna in i vårt sovrum. Vi pratar idag om huruvida balkongdörren ska stå på glänt eller inte över natten. Det är andra våning och maken ser ingen fara medan jag ser traktens alla tokstollar komma smygande på småtimmarna för att sno våra ikeamöbler och våra inramade egenproducerade tavlor.

- Vi har ju en stenbumling framför grinden som inte går att rucka på. Den stoppar alla.
- Stenen stoppar väl ingen? Och man kan ju hoppa över grinden?
- Men tjenare, det är inte Patrik Sjöberg som ska råna oss.
- Ameh, den är ju inte sååå hög!
- Ska de saxa över då eller? Finns förresten inte någon ansats på andra sidan.
- Ansats?
- Ja, om de ska saxa över. De behöver ju ta fart! Eller hur?

Talande (?) tystnad.

- Så som du ser det är vår balkong och trädgård ointagbar?
- Ja. Ännu bättre om jag fått använda lövskyddet* jag byggt. Då hade ingen nånsin forcerat grinden.
- Ok. Men vi behöver ju i alla fall inte ha en stege nedanför balkongen? Det känns ju rätt korkat av oss. Välkommen in liksom.
- Nänä, jag kan flytta den. Men de kommer inte in genom grinden. Så du kan släppa det.

Men så bra. Då släpper jag det. En stenbumling stoppar alla som inte övade höjdhoppningens saxande i högstadiet. Tur!

Godnatt.



*Återkommer om lövskyddets (icke) vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar