tisdag 29 oktober 2013

Vem släckte ljuset?

Men nu blev det allt väääl mörkt! Hur är det möjligt att år från år glömma att det blir så här kolsvart ute? Jag var ute på lunchen en sväng men det var ju faktiskt inte ljust ens då heller i ordets rätta bemärkelse. Fattar inte hur jag kan missa att minnas detaljerna i att leva i ett land i en stad där det regnar uppåt och blåser trots lä.

Jaja, nu är det som det är. Jag bor kvar i år också. Ett stearinljus gör ju knappast kvällen ljus, och än är jag inte redo för höstmys. Inte för stövlar, röda löv-pyssel och filtar heller. Men, men, lika lite som SMHI verkar kunna förutspå väder, lika lite kan jag påverka mörkret. Återstår att förändra mig själv. Men jag väntar lite med det. Tänker sura en stund till och inte vara "glad att hösten ändå varit så fin" eller "uppskatta årstidernas skiftningar". Bah! Mörker vik hädan!

Barnen sover och maken spelar innebandy. Jag har två böcker att hugga in på. Vem vet, jag kanske till och med blir sugen på lite te..? Antagligen inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar